Barcelona Turisme
TikTok Pinterest Youtube Instagram facebook Twitter

Enllaç al web principal de Barcelona Turisme. S’obre finestra nova

Barcelona, per un turisme accessible
Què visitar Transports Serveis d'interès On dormir FAQ Enllaç al vídeo Easy Barcelona per a un turisme accessible. S'obre a una finestra nova

Sou a: Transports / Metro, FCG y Tranvía

Metro, FCG y Tranvía

Metro, FCG i Tramvia

Els transports públics com el metro, el tram i els FGC, són una manera senzilla de moure's Barcelona, us permet viatjar còmoda i ràpidament i triar entre les diverses modalitats de bitllets.


Accessibilitat a Metro, FGC i Tram
Les persones amb discapacitat es poden desplaçar amb facilitat a través de la xarxa de transport públic. El 91% de les estacions de metro estan equipades amb ascensors i el 100% amb rampes al principi de l'andana per accedir-hi més fàcilment. El Tram és un mitjà de transport accessible per a diferents tipus de discapacitats.

Les etiquetes intel·ligents NaviLens posen a l'abast de les persones amb discapacitat visual la senyalització i la informació dels serveis de metro i bus a través de la lectura que en fa l'aplicació del dispositiu mòbil. Cada espai està etiquetat amb la seva descripció (accés, vestíbul, zona de venda, línia de peatge, escala, ascensor, andana, punt d'embarcament...) per permetre la navegació autònoma de les persones amb discapacitat visual, tant a l'entrada com a la sortida.
Tram Tram
El tramvia o Tram torna a funcionar a Barcelona des de l'any 2004. Aquest mitjà de transport públic, complementari al metro, que havia desaparegut l'any 1971, és avui un sistema accessible, ecològic, ràpid i comfortable.
El Tram permet accedir ràpidament a importants àrees comercials i zones residencials de Barcelona i connecta la ciutat amb municipis de la corona metropolitana. Els tramvies són accessibles i estan adaptats per a persones amb mobilitat reduïda.
Hi ha 2 línies de tramvia a Barcelona: el Trambaix (T1, T2, T3), que té l'origen a la plaça Francesc Macià i arriba a les poblacions de L'Hospitalet de Llobregat, Sant Just Desvern, Sant Joan Despí, Sant Feliu de Llobregat i Cornellà. I el Trambesòs (T4, T5, T6), que permet viatjar des de Vila Olímpica o la plaça de les Glòries fins a Sant Adrià de Besòs passant pel Fòrum o fins a Badalona.

Horaris
Feiners de dilluns a dijous, diumenges i festius: 5h-24h. | Divendres, dissabtes i vigília de festiu: 5h-2h.

Per a més informació sobre els serveis del Tram:
Tel. 900 701 181 | www.tram.cat



Bitllets: modalitats i preus

El transport públic a Barcelona disposa d'un sistema tarifari integrat, que permet utilitzar diferents mitjans de transport necessaris per fer un desplaçament amb un únic abonament de transport durant 1 hora i 15 minuts. Hi ha diferents tipus d'abonaments de transport a Barcelona, vàlids per metro, autobusos, Tram, FGC i trens de rodalies Renfe (zona 1), com la targeta T-casual, vàlida per a 10 viatges, la T-Familiar, vàlida per a 8 viatges o els abonaments per dies (2, 3, 4 i 5 dies).

Bitllet individual: 2,40 €
T-casual: 11,35 €
T-Familiar: 10 €
Abonaments per dies: Hola Barcelona

Dades d'accessibilitat


TRAM és un mitjà de transport 100% accessible per a les persones amb diversitat funcional.

L’accés als vagons des de l’andana és a peu pla, amb rampes a les portes i espai reservat per a persones amb cadira de rodes. També hi ha seients preferents per a persones d’edat avançada, i diverses adaptacions per a superar les barreres de comunicació.
Discapacitat visual
Dins el tramvia hi ha megafonia que informa de la següent estació i de les correspondències amb d’altres línies.

La megafonia exterior informa als passatgers que esperen a les parades de quin és el tramvia que s’ha aturat i de la seva destinació.

Durant el recorregut, per tal d’avisar que la propera aturada del tramvia serà una parada i no un semàfor s’emet un senyal acústic. Els encaminaments o rugositats al terra (que s’estan instal•lant progressivament a les estacions), permeten que les persones amb discapacitat visual puguin desplaçar-se amb plena autonomia i seguretat en paral•lel al tramvia i que localitzin la porta senyalitzada també per a persones usuàries de cadires de rodes.

Tots els títols dels transports de Barcelona tenen una osca o marca tàctil per facilitar la validació. Aquesta marca ha de quedar a la part esquerra i més propera a nosaltres a l’hora de posar la targeta dins la màquina validadora.
Gos pigall Elements tàctils
Discapacitat auditiva
Tant a les parades com dins dels tramvies, la informació auditiva apareix també escrita en unes pantalles. Així mateix, una fletxa lluminosa indica la porta que s’obrirà.
Discapacitat motriu
Les persones usuàries de cadires de rodes han de pujar al tramvia per la porta senyalitzada convenientment al terra.

A l’interior dels vagons hi ha cinturons per tal que les cadires de rodes puguin quedar subjectes durant els viatges. Aquesta mesura complementa altres dispositius que asseguren una perfecta adaptabilitat als PMR, com són les andanes amb suaus rampes o els estreps retràctils de les portes del tramvia que redueixen al màxim l'espai amb l'andana.

Data de l'última actualització: 10/09/2019

Tornar a l'índex de la pàgina
Metro, Funicular i FGC Metro, Funicular i FGC
El metro de Barcelona i els Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) son uns dels transports col·lectius més accessibles i més eficients en termes energètics i d'emissions contaminants. Ofereixen una freqüència de pas més alta que l'autobús i algunes línies es poden combinar.
El funicular de Barcelona enllaça la ciutat amb el Parc de Montjuïc des de l’estació de metro de Paral·lel (L2 i L3). Forma part del sistema tarifari integrat i es pot fer servir amb els abonaments multivitatge. En només dos minuts permet accedir còmodament a Montjuïc.
Actualment Barcelona disposa de vuit línies metro que es poden identificar pel número o el color de la línia: L1 (vermell), L2 (lila), L3 (verd), L4 (groc), L5 (blau), L9N i L9S (taronja), L10N i L10S (blau clar), L11 (verd clar) i cobreixen la major part de la ciutat.
També hi ha una xarxa urbana i metropolitana de ferrocarrils gestionats per la Generalitat de Catalunya (FGC), que complementa l'esmentada xarxa de metro de Barcelona. Hi ha 3 línies urbanes: L6, L7 i L8.

Horaris
Metro: Feiners de dilluns a dijous, diumenges i festius: 5h-24h. | Divendres i vigília de festiu: 5h-2h. | Dissabtes i vigílies de l'1/1, 24/6 i 24/9: servei continu. | 24/12: fins a les 23h.
Funicular de Montjuïc:
Tardor/hivern: Feiners de dilluns a divendres: 7.30h-20h. | Dissabtes, diumenges i festius: 9h-20h.
Primavera/estiu: Feiners de dilluns a divendres: 7.30h a 22h. | Dissabtes, diumenges i festius: 9h-22h.
Ferrocarrils de la Generalitat (FGC): Feiners de dilluns a dijous, diumenges i festius: 5h-24h. | Divendres: 5h-2h. | Dissabtes i vigílies de l'1/1, 24/6 i 24/9: servei continu.

Per a més informació sobre els serveis de metro, funicular i ferrocarrils de Barcelona:
TMB: Tel. 900 701 149 | www.tmb.cat
FGC: Tel. 012 | www.fgc.cat

Dades d'accessibilitat


La complexitat d'una xarxa de Metro gairebé centenària, no impedeix que sigui un transport accessible. Des de l'any 1992, les noves estacions que es construeixen i les que es rehabiliten ja incorporen les mesures d'accessibilitat.

Les màquines validadores de bitllets de Metro i Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) emeten missatges acústics i visuals per garantir que tothom pugui saber si la validació del bitllet ha estat correcta.

Moltes de les noves estacions tenen mampares de seguretat a les andanes per tal d’evitar riscs en l’apropament a les vies.
Discapacitat visual
Quan entreu a un vestíbul d’una estació tant de Metro com de FGC, podeu fer servir el mateix comandament a distància dels semàfors per trobar les màquines de venda de títols de transport. Si pitgeu un botó del comandament, com a mínim una de les màquines de l’estació respondrà amb un so continuat per tal de ser localitzada.

Aquestes mateixes màquines disposen d'un sistema de navegació per a invidents que, mitjançant navegació per veu i punts de braille al marc de la pantalla, guia a la persona amb dificultats visuals durant tot el procés de compra. Aquest sistema s’activa polsant durant uns dos segons amb el dit la part inferior esquerra de la pantalla, retolada amb les lletres ACC o, si aquesta opció no funciona, arrossegant el dit per la pantalla de dreta a esquerra prenent com a referència la cantonada superior dreta, retolada amb les lletres RET. L’activació del sistema varia en funció del model de màquina.

Un sistema de duplicació de títols, facilita a les persones que habitualment utilitzen el mateix bitllet, que puguin obtenir-ne un d'igual de forma immediata si el posen a la ranura convenientment senyalitzada en Braille.

Tots els títols de transport tenen una osca o marca tàctil per facilitar la validació. Aquesta marca ha de quedar a la part esquerra i més propera a nosaltres a l’hora de posar la tarja dins la màquina.

Aquest funcionament de les màquines i dels títols és vàlid per a ambdues xarxes de transport.

Els encaminaments o rugositats al terra (que s’estan fent progressivament a les estacions), permeten que les persones amb discapacitats visuals puguin desplaçar-se amb plena autonomia per l'estació i puguin reconèixer els principals elements: ascensors, sortides, màquines expenedores, línies de peatge, escales, andanes i primer vagó de cada tren.

Els ascensors tenen botoneres en Braille i alt relleu, així com megafonia que indica a quina andana som i en quina direcció, o anuncia Vestíbul, Carrer, etc.

Als Metros i a la majoria de línies de FGC hi ha megafonia que informa de la següent estació i de les correspondències amb d’altres línies.
Gos pigall Elements tàctils Braille
Discapacitat auditiva
Els Ferrocarrils de la Generalitat ofereixen a les persones amb discapacitat auditiva els següents mitjans de comunicació per a consultes:
SMS 675 757 002
Fax 933 663 236
Email cicsarria@fgc.cat

Tant Metro com FGC informa als viatgers de la propera parada mitjançant pantalles informatives a l’interior dels trens.
Discapacitat motriu
Les estacions adaptades disposen d’ascensors que comuniquen la via pública amb l’interior d’aquestes, i aquest amb les andanes.

En algunes estacions de Metro (les que TMB denomina «parcialment adaptades»), l’andana encara no es troba al mateix nivell que el vagó, de manera que per als usuaris de cadira de rodes pot resultar necessària l’ajuda d’una altra persona per superar el graó. Tot i així, a moltes s’estan instal•lant rampes metàl•liques per a solucionar aquest problema.

Les Línies 2, 9, 10 i 11 estan totalment adaptades. Les reformes a la resta d’estacions es van fent progressivament. És possible, doncs, que l’estació d’accés que utilitzem estigui adaptada i, en canvi, l’estació de destinació no ho estigui. Per tant, cal assegurar-se abans d’emprendre un recorregut de quina és la situació real a cada estació i transbordament que hem de fer.

Els nous trens de Metro i la majoria de FGC tenen espai reservat per a cadires de rodes, amb cinturons i botons a baixa alçada senyalitzats correctament per tal que l’usuari pugui avisar que sortirà del vagó.

Si voleu saber quines són les estacions accessibles de Metro, consulteu el web www.tmb.cat.
Pel que fa a les estacions de FGC, consulteu el web www.fgc.cat.

Data de l'última actualització: 10/09/2019

Tornar a l'índex de la pàgina
Mapa del Web   Enllaços d'interès   Agraïments